måndag 21 juli 2014

Inköp av bakningsgrejer och loppisfynd

När jag var på Åland blev det förstås några inköp och förstås blev det lite bakningsgrejer som vanligt. Även lite loppisfynd i form av gamla tallrikar. Det är något jag alltid letar efter på loppis. Äldre porslin, gärna Arabia, Rörstrand osv. Har ganska så mycket hemma nu, men det är så kul att fynda sådant, kan inte sluta! :)




Butiken jag tipsade om i Sittkoff Gallerian, Bakfickan. Där köpte jag fyra saker;





























En rosa assiett, röd pastafärg, en tyll (som man ex. kan laga snyggt "korgmönster" av på tårtor) och en sockertermometer.

















När vi åkte till olika loppisar runtom på Åland fyndade jag som sagt gammalt porslin. En från Arabia, en från Gustavsberg och en skål som var av okändare märke (fast ändå svensktillverkad). Hittade även en fin kniv och sked.
































//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar