torsdag 1 oktober 2015

6 tips för att piffa upp kanelbullen

Visst vet ni om att kanelbullens dag firas på söndagen? Kanske jag bakar en sats till frysen, får se, men visst är det alltid gott med en kanelbulle eller två!

Om man känner för att testa något nytt i år, inte den helt vanliga kanelbullen har jag nu samlat ihop sex stycken tips på sätt att "piffa upp" kanelbullen. Alla bilder har jag funnit på Pinterest, som för övrigt är världens bästa inspirationskälla (tips tips!).























Från v till h:

  • Forma kanelbullarna som hjärtan istället för runda, har jag testat och kan meddela att de blir himla fina!
  • Små kanelbulle-cake pops. Hur gulliga var inte dessa? Forma små, små kanelbullar som du trycker ner på ex. träpinnar
  • Stort kanelbullehjärta
  • Rund stor kanelsnurra - något jag absolut skulle kunna tänka mig att testa på söndag. Bara att rulla en lång "orm" av degen och lägga den i en rund springform
  • Kanelbullevåfflor - skiva tunna skivor av degen och grädda i ett våffeljärn för att få sådana söta kanelbullevåfflor!
  • Sticky bun ring: blanda sirap och smält smör samt (farin)socker och kanel. Häll hälften av sirapsblandningen och sockerblandningen i bottnet på en sockerkaksform. Lägg kanelbullar runt om i formen. Häll på resterande sirap och sockerblandning. Grädda som vanligt. Måste ju vara otroligt gott!
//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar